Přeskočit na obsah

Úspěch v soutěži KYBER ČLÁNEK

Výrazný úspěch našich studentů v letní soutěži KYBER ČLÁNEK

S radostí oznamujeme, že dva studenti z naší školy dosáhli vynikajícího výsledku v letní soutěži KYBER ČLÁNEK, která je určena středoškolákům se zájmem o kybernetickou bezpečnost, digitální svět a jejich dopady na společnost.

Soutěž pořádá Centrum kybernetické bezpečnosti, z.ú. ve spolupráci s Velitelství informačních a kybernetických sil Armády České republiky. (kybersoutez.cz)

Výsledky našich studentů

  • Matěj Ulrich (Střední škola informatiky, poštovnictví a finančnictví Čichnova Brno, příspěvková organizace) – 59,8 bodu, práce: Web, Wayback Machine a Web Crawling.
  • Daniel Soják (též ze SŠ informatiky, poštovnictví a finančnictví Čichnova Brno) – 56,8 bodu, práce: Potenciál – Interpretace tématu „Umělá inteligence“.

O soutěži

Letní soutěž KYBER ČLÁNEK probíhala od 1. května do 20. září 2025 a jejím cílem bylo oslovit studenty středních škol v České republice, aby vytvořili odborný článek (v rozsahu 3 600–7 200 znaků) k jednomu z vybraných témat z oblasti kybernetické bezpečnosti a kybernetické obrany.

Témata zahrnovala například:

  • Kyberútok v roce 2035 – co nás může ohrozit a jak se bránit?
  • Kyberobrana státu: Jak by měla fungovat a kdo by se na ní měl podílet?
  • Umělá inteligence – pomocník nebo hrozba v kybernetické bezpečnosti?
  • Digitální stopy – cena za pohodlí nebo hrozba budoucnosti?
  • Kyberbezpečnost a vzdělávání – co by měl umět každý teenager?
  • Kybernetická válka a psychologické operace – jak se bojuje o mysl nepřítele?
    V soutěži bylo registrováno 32 osob, 21 studentů ze šesti středních škol doručilo své práce v časném termínu a splnilo kritéria, a odborná porota vybrala pět nejlepších prací, které byly oceněny diplomem na konferenci.

Vyhlášení výsledků proběhlo 16. října 2025 v rámci mezinárodní konference CYBER MISSION ASSURANCE v Brně.

Co to znamená pro naši školu

Tento úspěch potvrzuje, že studenti naší školy mají nejen zájem o moderní technologie a digitální svět, ale také disponují výbornými analytickými schopnostmi, kreativitou a schopností kritického myšlení, což jsou klíčové kompetence pro oblast kybernetické bezpečnosti.

Díky tomu se naše škola opět ukazuje jako prostředí, které podporuje mimoškolní aktivity, rozvoj talentu a zapojení do významných soutěží.

Poděkování

Velké díky patří nejen samotným studentům Matějovi a Danielovi za jejich nasazení, ale i všem učitelům, mentorům a kolegům, kteří je podporovali, a samozřejmě také vedení školy za vytvoření vhodných podmínek pro realizaci tohoto projektu.

Studentům i všemu učitelskému kolektivu srdečně gratulujeme a těšíme se na další společné úspěchy!